Prahaan päästyämme yöllinen keli yllätti muutaman asteen pakkasellaan ja matkalla vaivalla hankittu hiki viilensi tilannetta entisestään. Onneksi matkan aikana varattu hotelli sijaitsi vain kilometrin päässä bussiasemalta.

Reippaasti kävelty hotellille ettei kylmyys pääse puremaan ja hotellille päästyä tunne oli mahtava kunnes hotelli virkaili teoreettisesti vetäs avarialla päin näköö ja sano että teidän huoneen varaus alkaa vasta klo 14, kello oli kuitenkin jo 6 aamulla. Sitä epätoivon määrää. Noh ei muuta kun hotellin aulassa aamupalaksi euron tuoppi kaljaa huiviin. Joku brittiläinen matkustaja aulassa nauroi meille ja tuumasi että " what an awesone way to start morning at praha ". Kertoi myös omasta yöstään kuinka oli aamuyölle asti juonut baarisaa absinttiä ja oli vaimoa piilossa, kerrassaan hauska mies. Tovi istuttiin hotellin aulassa itseämme keräillen ja sitten lähdettiin kiertämään prahan pientä kaupungin osaa aamupalan toivossa. Praha osoittautui kuitenkin yllättävän suomalaiseksi paikaksi eli ruokaa ei ennen kello kymmentä saanut mistään. Baarit kyllä oli auki. Käveltiin siinä sitten ristiin rastiin paikkaan tutustumisen toivossa ja muutaman tunnin jälkeen tuntui että lähiö on paremmin hallussa kuin oma psyyke sillä hetkellä. Kympiltä päästiin läheiseen kebu mestaan aamupalalle. Pienellä varauksella (kuinka vatsa reagoi) syötiin kebut ja suunnattiin hotellin aulaan odottelemaan huoneen vapautumista. Vatsoja alkoi kaikilla muilla vääntää paitai allekirjoittaneella ja onneksemme huoneemme vapautui pari tuntia odotettua aikaisemmin. Väsymys oli bussimatkan jälkeen aivan käsittämätön ja heti huoneeseen päästyä vessan ja suihkun kautta unten maille.

Parin tunnin unien jälkeen olo oli kuin uudelleen syntyneellä ja meno jalkaa vipatti, olihan allekirjoittaneella kuitenkin huomenna synttärit ja tarkoitus oli niitä hieman juhlistaa ja missäs sen mukavampi kuin prahassa. Meikattu ja siistiydytty sekä kledjut vaihdettu ja suunnattu porukalla prahan old townia kohti kick startti ottaen lähi kuppilasta. Lähi kuppilassa olut pintille jäi hintaa 1.10e. Pubi oli aika alanmiesten näköinen ja porukka pubissa oli hieman kuumottavaa. Vierestämme käveli ohi joku slaavilaisen näköinen jengi jäbä josta ajateltiin että kohta se soittaa kavereilleen että tulee ovelle pick uppaa helpot turistit ryöstettäväksi. Pubista poistuessamme kuumotus laski kun nähtiin edellä mainittu mies kavereineen juomassa teetä ja pelaamassa yazzia pöydän ääressä. Suunnitelmana oli seuraavaksi mennä old towniin johonkin pubiin muutamalle ja siitä siirtyä boat partyihin jonne olimme "inviten" saaneet. Kaljan hinta nousi aina lähemmäs kaupunkia mentäessä ja old townissa olut oli jo saman hintaista kuin suomessa, mikä pettymys.

Boat party porukan kokoontuminen oli old townissa klo 8.30 mutta emme löytäneet porukkaa. Paikalle kuitenkin tuli joku random baarin sisään heittäjä joka yllättäen paljastui suomalaiseksi ja kertoi hieman prahan bar crawl kulttuurista ja ohjasi meidät eduatamaansa baariin (drunken monkey). Konsepti kuullosti liian hyvältä, siaääpääsy maksu 20e jolla sai juoda niin paljon kuin halusi. Tsekattiin mesta ja maksettiin sisään. Paikka oli todella ug ja sisällä paljon päihtyneitä nuoria turisteja. Toisen kaljan jälkeen hyvän konseptin takana piileskellyt todellisuus alkoi hahmottua. Pubin keski ikä reilusti pienenpi kuin meidän, kaljat paikassa oli kakkos kaljaa sekä shoteissa viinan tilalla oli vettä. Olimme siis tulleet huijatuiksi, tai ei varsinaisesti huijatuiksi sillä varmaan se meininki sekä juomat uppoaa juuri parikymppiselle kohde yleisölle. Paikan henkilökunta pyöri joka puolella ottamassa kuvia juhlivista teineistä mutta kummasti meidän kohdalla pyörähti pois päin. Meidän tonninseteli ilmeet ei selkeästi kelvanneet kuvamateriaaliksi lafkan facebook sivuille. Parin jälkeen päätettiin että haetaan lähikaupasta pullo absinttiä ja lähdetään hotelli huoneeseen viihtymään. "Kusetetuksi" tuleminen ei juurikaan haitannut vaan väännettiin asia huumoriksi ja aiheesta heitettiin läppää loppu ilta. Haettiin absintti ja alettiin etsiä taksia hotellille, tässä vaiheessa emme enään luottaneet keneenkään varsinkaan tummaan mieheen joka tunnisti meidät suomalaisiksi jo kaukaa ja tarjosi hyvää iltaa tissien ja kokaiinin kera siinä jossain ihan lähellä, seeems very legit. Taksi löytyi läheltä ja kyytiin hypätessä kysyttiin hintaa hotellille kuljtuksesta johon kuski tuumaasi 500 korunaa (noin pari kymppiä). Tuumattiin että fuck it ja jatkettiin taksin etsintää. Seuraava heitti meidät perille 200 korunalla, kunnon kusetusta kaikki.

Sitten alkoi absintin kaato, pullo oli vaan parin desin mutta se kolmeen pekkaan juotuna heitti melko olot päälle, olimmehan kuitenkin juoneet pohjalle vettä runsain määrin kusetus drunken monkeyssa. Aika äkkiä alkoi matkatoverit sammahdella ja itse suuntasin vielä hotellin aulaan random matkustelijoiden seuraan. Tujoni alkoi potkia absintissa ja hotellin sisäpihan lattia oli erittäin hämmentävän näköinen, sen verran tuiskeessa tuli oltua että yritin ottaa kuvaa hämärästi lainehtivasta lattiasta kunnes tajusin että kamera ei taida nähdä lattiassa ihan samaa kuin meikäläinen. Siinä vaiheessa oli aika mennä nukkumaan.

Aamulla herätys kello soi kasin maissa ettei missaa aamupalaa ja herätys oli hyvin mielenkiintoinen. Askeleet heitti ja täys känni oli vielä päällä. Väkisin aamupala huiviin ja takaisin huoneeseen. Tässä välissä humala kerkesi jo laskea ja rapula alkoi puskea. Olo oli hirveä. Suunnitelmana oli nukkua univelat pois, aluksi rapelo oli niin railakas ja sydämen tykytys niin kova että koko mies heilui sängyssä (tai ainakin siltä se tuntui). Uni kuitenkin tuli loppujen lopuksi kaikkine hämärineen delirium unineen ja saatiin nukuttua muutama tunti. Lakanat hiestä märät ja rapula edelleen aivan käsittämätön. Mielessä pyöri ajatus että best birthday ever maata prahassa hotellihuoneessa hikisenä sängyssä jäätävässä rapulassa liskodiskon pyöriessä täyttä vauhtia.

Onneksi iltaa kohden olo alkoi hieman parantua ja itsensä keräilyn ja päivän kolmannen suihkun jälkeen pääsi lähtemään rapula mätöille old townin burger kingiin. Siinä sivussa käytiin hieman shoppailemassa paikalliseasa ostoskskuksessa. Matkatoveri löysi merkkirinkan edesmenneen repun tilalle suht edullisesti ja itse bongasin vaellus housut mitkä tosin hain vasta seuraavana päivänä kun käteisvarat loppu. Rapula tuli aaltoina aina kun pysähtyi ja tuumattiin että lähdetään takaisin hotellille paikallisen alepan kautta. Limpparia ja syötävää matkaan ja takaisin jatkamaan hidasta ja tuskallista kuolemaa. Huomenna suuntana frankfurt ja aamulla ennen lähtöä ehkä pientä uutta leimaa prahalaisessa tatska liikkeessä.